Nie zawsze gra, którą zakupiliśmy w serwisie Steam okaże się satysfakcjonująca. Może też okazać się, że – wbrew temu co przypuszczaliśmy – nasz komputer nie spełnia minimalnych wymagań systemowych produkcji, a co za tym idzie komfortowe granie okazuje się niemożliwe. Niezależnie od problemu, kupując grę na steam zawsze mamy prawo ją zwrócić i odzyskać nasze pieniądze – choć, jak łatwo się domyślić, obowiązują tu pewne warunki. Jak się za to zabrać?
Spis treści:
Kiedy można zwrócić grę na Steam?
W sklepie steam zwrot gry może zostać przez nas zlecony z dowolnego powodu – firma nie wymaga od nas uzasadnienia, w niemalże dowolnej chwili możemy wycofać się z zakupu. O Oczywiście, w poprzednim zdaniu kluczowe jest słówko “niemalże”, ponieważ Steam wprowadził tylko dwa, ale znaczące obostrzenia w tej kwestii. O jakich ograniczeniach mowa?
- Po pierwsze – gra zwrócona może zostać tylko w przeciągu dwóch tygodni od daty jej zakupu.
- Po drugie – nie możemy uzyskać zwrotu pieniędzy, jeśli spędziliśmy w grze więcej, niż 120 minut
Zwrot gry na steam warunki stawia zatem jasno i nie są one trudne do spełnienia – zwłaszcza, jeśli gra wogóle nie chce się uruchomić, czy też jest niekompatybilna z naszym sprzętem, co znacząco utrudnia rozgrywkę.
Warto pamiętać, że nawet, jeśli nie spełnimy tych warunków, teoretycznie także mamy prawo do złożenia wniosku o zwrot środków. Steam jednak bardzo rygorystycznie podchodzi do powyższych zasad. Zdarza się, owszem, że osoby, które tychże warunków nie spełniają otrzymują pozytywną decyzję w sprawie zwrotu gry. Są to jednak przypadki raczej rzadkie, a Steam wyraża taką zgodę tylko w szczególnych okolicznościach. Spełnienie tych dwóch zasad jest więc kluczowe, aby uzyskać zwrot na Steam.
Instrukcja krok po kroku jak zwrócić grę na Steam
Samo zgłoszenie chęci otrzymania zwrotu jest bardzo proste – procedura ta zajmie nie więcej, niż kilka minut. Oto, co należy zrobić, aby otrzymać zwrot środków za nietrafiony zakup:
- Najpierw musimy zalogować się na nasze konto Steam
- Klikamy na naszą nazwę użytkownika, a następnie przechodzimy do opcji “szczegóły konta”.
- Kolejno wybieramy “sklep i historia zakupów”, oraz “pokaż historię zakupów”
- Na liście transakcji, która następnie nam się wyświetli wyszukujemy grę, którą chcielibyśmy zwrócić, a następnie klikamy w jej nazwę
- W kolejnym oknie klikamy w opcję “chcę uzyskać zwrot pieniędzy”
- Pojawi się lista, z której należy wybrać powód, dla którego rezygnujemy z zakupu. Jeśli mamy jakiekolwiek dodatkowe komentarze, możemy wpisać je w pole “uwagi”
- Następnie klikamy w opcję “wyślij zgłoszenie”
Pamiętajmy, że niezależnie od tego, jaką opcję wybierzemy jako powód zwrotu gry – uzyskamy zwrot środków, o ile spełnimy dwa wcześniej postawione wymagania. W przypadku, gdy płaciliśmy przelewem, nastąpi steam zwrot pieniędzy na konto bankowe. Jeśli zaś zapłaciliśmy środkami przechowywanymi w Portfelu Steam, to do tego portfela trafią zwrócone środki.
Jak zwrócić zakupione DLC?
Jeśli chodzi o to, jak oddać DLC na Steam, to jest to proces niemal identyczny, do zwrotu całej gry. Dodatkowy warunek jest jednak taka, że gra, dla której kupiliśmy rozszerzenie, nie powinna być uruchomiona przez więcej, niż 2 godziny. Co więcej – niektórych DLC w ogóle nie można zwrócić – jesteśmy o tym ostrzegani jeszcze w momencie jego zakupu. Aby zwrócić DLC do danej gry, wystarczy postępować zgodnie z poradnikiem, który zaprezentowaliśmy powyżej. Zamiast nazwy gry do zwrotu wybieramy zaś po prostu nazwę konkretnego DLC.
Zdj. główne: aplikacja steam