Jak przedłużyć paczkę w paczkomacie?

Z roku na rok paczkomaty stają się coraz częstszym wyborem w przypadku zakupów internetowych. Czym tak właściwie jest paczkomat? Jest to nic innego jak skrytka pocztowa, dzięki której w bardzo łatwy sposób można nadać lub odebrać paczkę. Zdecydowaną zaletą paczkomatów jest ich dostępność – można z nich korzystać praktycznie cały czas, ponieważ są dostępne przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Dzięki temu rozwiązaniu nie ma potrzeby umawiania się z kurierem na określoną godzinę, by odebrać przesyłkę. Paczkomaty najczęściej można znaleźć przy różnego rodzaju sklepach, np. Biedronka czy Aldi, a także na stacjach benzynowych. Coraz częściej można też je spotkać w galeriach handlowych lub przed nimi.

Ile czasu paczka może być w paczkomacie?

Z paczkomatów można korzystać w dowolnym momencie. Jednak w chwili zostawienia paczki w skrytce przez kuriera odbiorca ma 48 godzin na odbiór swojej przesyłki. Czas na odebranie paczki liczy się od momentu otrzymania powiadomienia (powiadomienie z aplikacji, wiadomość e-mail lub SMS) o tym, że towar dotarł na miejsce. W sytuacji, gdy odbiorca nie może odebrać paczki osobiście – może podać kod odbioru zaufanej osobie, która zrobi to za niego. W przypadku braku takiej osoby istnieje jeszcze inna opcja, czyli przedłużenie paczki w paczkomacie.

Jak przedłużyć paczkę w paczkomacie?

To naprawdę nic trudnego! Jeśli odbiorca zapomniał lub nie może odebrać paczki w ciągu wyznaczonych 48 godzin wystarczy, że przedłuży jej odbiór w darmowej aplikacji mobilnej InPost Mobile. Jak to zrobić krok po kroku?

1. Najpierw należy otworzyć aplikację i znaleźć w szczegółach przesyłki żółty przycisk „Przedłuż”. Ale uwaga! Przycisk ten pojawi się dopiero 12 godzin przed upływem czasu na odbiór przesyłki lub 24 godziny przed upływem tego czasu, jeśli dany punkt ma ograniczone godziny otwarcia, co czasami może się zdarzyć.

2. Drugim krokiem jest kliknięcie w żółty przycisk oraz opłacenie przedłużenia przy pomocy karty płatniczej, DotPay czy BLIK’a. Koszt takiej usługi zaczyna się od 7,99 zł.

3. To już wszystko! Można cieszyć się dodatkowymi 24 godzinami na odbiór paczki. Wszystkie aktualne informacje odnośnie statusu odbioru zostaną przesłane e-mailem lub można je będzie podejrzeć w aplikacji mobilnej w szczegółach przesyłki. Warto jednak mieć na uwadze, że z opcji przedłużenia można skorzystać tylko raz!

Jeszcze do niedawna można było przedłużyć odbiór przesyłki również za pomocą SMS’a. Aktualnie opcja ta nie jest już dostępna i przedłużyć paczkę można jedynie w aplikacji mobilnej InPost.



A co, jeśli nie odbiorę paczki z paczkomatu?

To naturalne, że każdemu zdarza się o czymś czasem zapomnieć. Brak czasu czy inne zdarzenia losowe również nie są pomocne. Na szczęście InPost jest bardzo bezpieczną formą nadawania i odbierania przesyłek. W przypadku nieodebrania paczki jest ona odsyłana do oddziału, w którym przechowywana jest jeszcze przez 3 dni. W ciągu tego czasu odbiorca ma szansę, by zgłosić się po swoją przesyłkę, ale już w tym danym oddziale. Po upływie 3 dni, jeśli paczka nie została odebrana – odsyłana jest do oddziału, znajdującego się w pobliżu paczkomatu, z którego została nadana, a sam nadawca ma na jej odbiór 7 dni. 

Jak widać – korzystanie z paczkomatów jest naprawdę proste i wygodne. Można nie tylko w szybki i przyjemny sposób robić zakupy online, ale również nadawać przesyłki. Co więcej, dostępna jest również opcja płatności za pobraniem, co ułatwia sprawę naprawdę wielu osobom.

Zdj. główne: Mediamodifier/unsplash.com

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.