Meta, firma-matka Facebooka, zaczęła wprowadzać usługę płatnej weryfikacji w Wielkiej Brytanii. Ta nowa funkcja, podobna do Twitter Blue wprowadzonej przez Elona Muska, umożliwia użytkownikom Facebooka i Instagrama otrzymanie niebieskiego znaczka weryfikacji za miesięczną opłatą £9.99.
Spis treści:
Kto może skorzystać z płatnej weryfikacji?
Subskrybenci muszą mieć co najmniej 18 lat i przedstawić dowód tożsamości wydany przez rząd, aby zakwalifikować się do usługi. Osoby, które zarejestrowały zainteresowanie usługą Meta Verified, otrzymają powiadomienie, gdy stanie się ona dla nich dostępna. W kolejnych tygodniach usługa zostanie uruchomiona dla innych użytkowników w Wielkiej Brytanii.
Korzyści płatnej weryfikacji
Ci, którzy zostaną zatwierdzeni przez firmę Meta, otrzymają weryfikowany znaczek, który według firmy technologicznej zapewni im większą ochronę przed podszywaniem się, częściowo dlatego, że firma będzie monitorować ich konta w celu wykrycia fałszywych użytkowników. Firma zapewnia również, że zweryfikowani użytkownicy będą mieli “dostęp do prawdziwej osoby”, jeśli napotkają jakiekolwiek problemy z ich kontem.
Czy to jest odpowiedź na Twitter Blue?
Tak, decyzja o wprowadzeniu płatnej weryfikacji nadeszła po tym, jak Elon Musk wprowadził premium Twitter Blue w listopadzie 2022 roku. Ta usługa wzbudziła kontrowersje, ponieważ zastąpiła poprzedni system, w którym niebieskie znaczki były używane do weryfikacji, że konta o wysokim profilu należą do osób, które twierdzą, że nimi są. Musk usunął to, co zaczęło być nazywane “dziedzicznymi” znaczkami weryfikacji od posiadaczy kont 20 kwietnia, rezerwując “zweryfikowany” niebieski znaczek dla tych, którzy zapłacili za Twitter Blue i zweryfikowali swój numer telefonu.
Co z obecnym systemem weryfikacji?
Facebook i Instagram już mają system weryfikacji dla znanych postaci, a Meta nie planuje go na razie likwidować. Według stron pomocy dla tych platform, oprócz subskrypcji Meta Verified, użytkownicy mogą nadal ubiegać się o weryfikowany znaczek, jeśli są “publiczną postacią, celebrytą lub marką i spełniają wymagania dotyczące konta i kwalifikowalności”.
Nowa strategia Monetyzacji
Decyzja o dodaniu systemu płatnej weryfikacji to zmiana kierunku dla Facebooka i Instagrama, które dotychczas były dostępne za darmo we wszystkich sytuacjach. Usługi te polegały na dochodach z reklam, które stanowią zdecydowaną większość przychodów Meta. Chociaż obie platformy nadal mogą być używane za darmo, decyzja o dodaniu płatnego poziomu, który zwiększa widoczność, jest próbą znalezienia innych sposobów monetyzacji platform.
Tę decyzję podjęto sześć miesięcy po tym, jak firma ogłosiła utratę 11 000 miejsc pracy w wyniku tego, co określiła jako nadmierna inwestycja podczas pandemii. Wówczas szef Meta, Mark Zuckerberg, powiedział, że przewidział wzrost firmy, ale ostatecznie nie doszło do tego.
Jak widać, platformy społecznościowe dążą do zwiększenia swojej rentowności poprzez wprowadzanie płatnych usług. W przypadku Meta, firma podąża za trendem zapoczątkowanym przez Twittera i Elona Muska, oferując użytkownikom płatną usługę weryfikacji. Czas pokaże, jak ta nowa funkcja zostanie przyjęta przez społeczność i jak wpłynie na przyszłe zarobki firmy.
Źródło: https://www.bbc.com/news/technology-65571152