Ile razy czytałeś lub słyszałeś termin „DM” w jakiejkolwiek sieci społecznościowej, lub treści internetowej, nie mając pojęcia, co on oznacza? Odnosi się to do prywatnych wiadomości lub bezpośrednich wiadomości. Jest to w zasadzie wewnętrzna usługa w ramach Instagrama, Facebooka, Twittera itp., która pozwala użytkownikom komunikować się ze sobą. Użycie jest dość proste, ponieważ, podobnie jak inne platformy, Instagram pozwala na wysyłanie prywatnych wiadomości.
Spis treści:
DM co to?
DM skrót na Instagramie, lub jakiejkolwiek innej sieci społecznej, oznacza „Direct Message”. Jak sama nazwa wskazuje, odnosi się to do prywatnych wiadomości na platformie. Co można wysyłać w DM na Instagramie? Dzięki tej funkcji użytkownicy mogą wymieniać się wszelkiego rodzaju treściami, w tym filmami, zdjęciami, udostępniać materiały z innych kont, story, oraz podsyłać linki do innych kont na Instagramie. Zazwyczaj DM jest wykorzystywane do prywatnych rozmów lub, w przypadku firm, do rozwiania wątpliwości i obaw, jakie mają klienci w związku z produktami, usługami lub interesującą ich publikacją.
Jak wysyłać DM?
Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, to pobrać aplikację (w przypadku, gdy jej nie masz), a następnie zalogować się na swoje konto. Gdy już to zrobisz, postępuj zgodnie z poniższymi instrukcjami:
- Kliknij małą ikonę strzałki w prawym górnym rogu,
- zostaniesz przekierowany do okna, w którym Instagram wyświetli Ci listę ostatnich rozmów,
- jeśli nie widzisz żadnych wiadomości, możesz kliknąć ikonę ołówka w prawym górnym rogu, aby rozpocząć nową rozmowę,
- wpisz nazwę użytkownika osoby, do której chcesz wysłać wiadomość DM, lub wyszukaj ją na liście znajomych,
- kliknij na użytkownika i naciśnij „Chat”,
- prywatne okno rozmowy otworzy się automatycznie, gdzie można wysłać tyle prywatnych wiadomości, ile chcesz.
Do kogo możesz wysyłać DM – ograniczenia
Na Instagramie, podobnie jak w innych sieciach społecznościowych, masz możliwość wysyłania prywatnych wiadomości do różnych kont:
- Do ludzi, których śledzisz,
- do ludzi, którzy Cię śledzą,
- do osób lub kont, których nie śledzisz.
Jednak algorytm Insta działa tak, że warunki wysyłania i odbierania wiadomości różnią się w zależności od konta. Na przykład, te konta, których nie śledzisz lub które Cię nie śledzą, otrzymają Twoją wiadomość w osobnej skrzynce odbiorczej, dopóki nie zaakceptują odpowiedniej prośby. W przeciwnym razie wiadomość pozostanie jako „Nieprzeczytana” na Twojej liście wysłanych.